Men da vi har en fremlæggelse i morgen kl. 9.45 kan jeg ikke lige overskue at svare. Sidder og øver på -æstetiske læreprocesser, spilhjulet og taler med mig selv foran spejlet (kan se jeg trænger til at få plukket øjenbryn og få lidt sol ;0p )
I andre blogge har hun kommenteret, at de ikke har skrevet noget om DKK. Ups det har jeg heller ikke gjort, så her kommer lidt:
Vi var på besøg i 2 børnehaver i Randers, som har stor erfarring omkring Børne bibliotek. Det var rigtig interessant og spændende. Men jeg stod hele tiden og tænkte på - hvad kan jeg bruge dette til. Det er selvfølgelig viden der er givende, men hvordan kan jeg bruge det i forhold til voksne med funktionsnedsættelse?
Jeg spurgte Anne, og hun sagde at jeg skulle overveje at arbejde med det visuelle sprog, i forhold til brugerne. Jeg har været inde på nettet og læse om det visuelle sprog, og syntes det virker spændende og interessant. Fx. fandt jeg noget om :
- Visuelle strategier - Et billede kan fungere som et forbillede for virkeligheden og skabe tro på noget, som ikke har været synlig for os eller eksisteret i vores bevidsthed før. Visuelle strategi skaber således en fælles forståelse, der går på tværs af grænser og sprogbarrierer og bliver stærkt værktøj for brugeren.
- Visuelle systemer - De visuelle systemer er med til at afhjælpe problemer i forhold til arbejdshukommelser og risiko for at blive afledt. Det visuelle hjælper med at huske rutiner, regler og langsigtede aftaler. De visuelle systemer kan danne grundlag for en selvstændig tilværelser, for børn med ADHD
- Så det hele er måske ikke så uinteressant alligevel.
hej Liselotte
SvarSletDet er ok at du venter med at skrive om handlekompetence og livskvalitet.
Det med DKK var ment som inspiration til hvad det kunne skrives om her på bloggen.
Hilsen
Susanne