søndag den 3. april 2011

Weekend og motion

Øv. Weekenden startede med at alle naboerne gik i haven. Den ene motorsav efter den anden larmede hele dagen, så jeg ikke kunne koncentrere mig om mine lektier. Jeg fik hovedpine, og blev hidsig over at jeg ikke kunne finde en teori, som vi kan brug i forhold til vores videofilm af " Arne ". Den dårlige samvittighed sprang frem, da jeg ikke selv kunne komme i haven, for den ser forfærtenlig ud. Begge mine børn var igen plantet foran computeren, mens mor lavede lektier. Hvad gør fru Darum så? Hun tager løbetøjet på, og løber 7 - 8 km for at cleare hjernen. Med det resultat, at hun er for træt til at koncentrere sig om lektierne. Næste dag tager hun til Zumba evnet i 3 timer. Det er nok det dummeste jeg længe har gjort. Pigerne var knald dygtige, men jeg kunne slet ikke følge med. Selv om jeg som barn har gået til dans i 13 år, og siden har gået til aerobic i en del år, kunne jeg slet ikke følge med. Niveauet var alt for højt. Jeg blev sur, negativ og modsat lige med det samme. Jeg kunne slet ikke deltage eller lære, for jeg ville ikke lære. Det hele var træls og dumt. De stod bare der og førte sig frem, og jeg kunne finde ud af det.
Mens jeg stod der og knoklede og lignede en hængebuesvin i gabestok, kom jeg til at tænke på, at det nok er sådan andre har det, når de bliver præcenteret for div. boldspil og danseserier, som de ikke vant til, eller aldrig har deltaget i. For mig er det naturligt at lave sport, og det bedste er, hvis der er en bold med i spil. Det er dejligt, og jeg oplever en følelse af flow, da det hele kommer naturligt. Jeg tænker ikke over hvad det er jeg gør, det kommer automatiske. Det ligger i kroppen.Det er her fænomenoligeíen spiller ind. Det er kroppens tavse viden der spiller ind, og laver bevægelserne. Jeg er i mit rette element, og det var nok derfor jeg valgte at løbe en tur, da hjernen og forstanden ikke ville deltage.
Nå, men så kom jeg jo lige pludselig i tanke om en teori, mens jeg løb nede ved fjorden. Æstetiske læreprocessor. Bing - der var den jo. Den teori kan vi bruge i forhold til vores SKB opgave med Mette. Gruppen skal mødes i morgen til studielæsning, så jeg håber vi alle har læst papirerne godt igennem, og fået en god forståels for, hvad æstetiske læreprocesser er.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar